Skip to main content

 

Groei begint bij een heldere kern

Kernsessies

Jouw merk-DNA ontrafelen

De kracht van de kern

Fibonacci, pi, de Gouden Ratio, fractals. Ze laten zien hoe alles in het leven groeit: vanuit de kern! Ieder deeltje heeft dezelfde opbouw en vermenigvuldigt zich in een vaste verhouding binnen het grotere geheel. Deze natuurwet ligt ook ten grondslag aan de Abeng Approach. Waarom? Omdat branding en communicatie op deze manier niet alleen de eigenheid van een persoon, bedrijf of product uitdrukken, maar je ook de Bouwsteen der Bouwstenen in handen hebt om je merk en organisatie verder mee op te bouwen.

Stel dat jouw kern 'vrijheid' is. Dat zou hele specifieke consequenties moeten hebben voor je merk- en organisatieopbouw. Hetzelfde geldt voor 'wild', 'betrouwbaar', 'verbinding' en 'nieuw'. 

Wat beweegt jou?

Hoe verwoord je potentie, purpose, passie? De kern is een plek van weinig woorden, die we bereiken door invoelen, afstemmen en heel veel doorvragen. Met elkaar bereiken we het diepste niveau, de bron en drive die jou bewegen. Het loopt vaak als een onzichtbare rode draad door je leven en werk. Je voelt 'm wel, maar hoe zeg je het? Het articuleren van de kern is waardevol op zowel persoonlijk als organisatieniveau. Het vormt de basis van je merkbelofte, maar kan ook helderheid geven over levenskeuzes en onderneemrichtingen.

Kerndocument als basis

Het helder krijgen van de kern is een proces. We beginnen in de buitenste ring en spiralen steeds dieper naar binnen. Onderweg komen we vele waardevolle formuleringen en inzichten tegen over marktkansen, doelgroepen, missie, visie en waarden. Die laten we niet verloren gaan, maar nemen we ook allemaal op in het kerndocument dat we opleveren. Dit vormt een stevig en goed verwoord fundament om je positionering verder op te baseren. Het startpunt van Aligned Branding. 

De bron van branding ben je zelf