m

m

Vind je kern: van buiten naar binnen
In de duizenden interviews en gesprekken die ik de afgelopen twintig jaar heb gevoerd, is doorvragen mijn eerste natuur geworden. Met belangstelling, nieuwsgierigheid en vooral een menselijke benadering heb ik heel wat bedrijfsproposities, missies, kernwaarden en persoonlijke ambities blootgelegd. Ik ben altijd weer verrast en ontroerd als ik samen met iemand op de diepste, persoonlijke laag terechtkom. Dan wordt het eerst vaak stil, want we zijn op een plek beland van geen of weinig woorden. De ongemakkelijkheid die soms ontstaat, maakt al snel plaats voor enthousiasme en een stralende blik. “Ja, dit is het, de kern!”

Breng focus aan: van binnen naar buiten
De kern geeft je een stevig fundament voor alles wat je onderneemt. Het helpt je keuzes maken. Want je hoeft niet bij iedere kans die op je pad komt in actie te komen. Het vinden van je kern geeft rust, scheelt tijd, geld en energie, en zorgt bovenal voor focus. Vanuit de kern kun je je namelijk gaan richten op wat en wie je wilt bereiken. Met de kern als basis kun je je verhaal gaan uitbouwen. Dat begint met een strategisch plan waarin je de verschillende stappen benoemt. Dat geeft houvast en is meteen een praktische actielijst. In de kern vind je ook het DNA voor je kernboodschap, je logo en visuele identiteit. Kortom, in de kern breng je je visie tot leven. En met focus zorg je ervoor dat die op een passende manier verwoord, verbeeld en verbonden wordt.

ABENG approach

Schijn licht op
wat jij wilt vertellen

De ABENG approach maakt helder waar het echt om draait. Je drijfveren, je passie, waar je goed in bent, waar je bedrijf voor staat. Alles en iedereen heeft zo’n kern, een warm kloppend hart, dat contact wil maken en gezien wil worden. De kern van de zaak is simpel, maar toch missen we ’m vaak, omdat we er zoveel woorden, conventies en overtuigingen omheen hangen.

De ABENG approach is een praktische benadering, waarmee ik je help om je kern te vinden. Dat is de spiraal naar binnen. Van daaruit richten we weer de blik naar buiten en gaan we focus aanbrengen in je boodschap, doelen en doelgroepen. De spiraal naar buiten zorgt voor rake concepten en heldere communicatie. De ABENG approach pas ik toe bij alles wat ik onderneem: coaching, communicatie, content en creatie. Soms expliciet, zoals bij kernwaardensessies en communicatieplannen. Soms impliciet, zoals tijdens interviews en in de samenwerking met vormgevers en webbouwers.

De ABENG approach:

  • Helpt je keuzes maken
  • Geeft focus aan je plannen en visie
  • Geeft je doelgroepen en omgeving een gezicht
  • Maakt duidelijk welke kansen je moet verzilveren (en dus ook welke niet)
  • Bespaart geld door verkeerde investeringskeuzes
  • Scheelt tijd en energie
  • Geeft rust en overzicht
  • Maakt je effectiever